Followers

Wednesday, September 9, 2009

BaKsO..sAtU!!

Salam raya yang akan menjelang xlama lagi untuk semua!!!
sape dh nampak anak bulan angkat tangan cepat??!!!..
ha...ngaku pun....aku lom nampak anak bulan lagi okey..cuma
pancit satu hari jek hari tu coz keracunan makanan...oppppsss!
lahhh...tercakap plak!!...hahhaha....
hari tu ,masa aku demam coz keracunan benonye..
semua gara2 KUPANG!!uwaaaa...bukan aku n fmly jek yg kena,
malah ramai yg kena...now stil x ok lagi..doc x bagi aku
minum sirap n susu....aku kena bnyak minum 100 plus..
memang perit ar masa kena tuh...masuk tandas lebih 10x & muntah2 + demam..pewot jgn citerlah,sakit dia cmne..pehhhhh..sian abg eddy,sampai tertonggeng2 nahan sakit pewot...aku yg sakit xleh nk tahan lg kn anak yg kena......satu umah kena kecuali nisha,amin....paling teruk akulah coz org paling sikit makan...kalau tau aku balun banyak2...yg makan banyak x teruk sangat sangat kena..huhh!
dh nk kena..nk wt camne...masa aku kena tuh,esoknya boleh plak mk cik tu x berjual...dia pun keracunan jugak gknye kot...ngeee..
aku rasa mk cik tu masak xbetul ar....entahlah...:(
Oklah...saje curi peluang nk citer kt korang sume..
jom tengok juadah berbuka untuk posa yg ke-20 aku..

bakso makan ngan bee hoon mmmm..ynmmy!....lama xmakan bakso sodap la plak.


nuget ayam..pebret anak2.


red hot crispy fried chicken....4 ketul jek aku goreng..ayamas ok..heee.

minuman wajib we all air teh'o......ahhh lega dapat mengirup kehangatan teh drpd boh..ahhhhhh...

Ngah rehat2 aku dapat call dr mk...mk cakap mk x berkuih tahun nie..sedih jek dengar.......sejak aku kawen umah mk memang xberkuih kecuali kuih tu datangnye dr aku,bukan nk bangga, tp memang kenyataan pun..masa sebelum aku kawen akulah yg semangat wt kuih,siap main lawan2 lg ngan jiran sape punya kuih paling banyak tau...wakakakaka,bila teringat kisah nk raya dulu2..kelakar sungguh,tp sonok......start aku kawen mk terus x wat kuih...xsemangat katanya aku xde....pk kal jek umah mk jauh....kalau dekat dh dr hari tu aku merewang wt kuih....mk punya pasal insyaallah aku wat gak,tp xlah bnyak wt setakat ada2 jek...boleh la mk eh...tengoklah nanti ape kuih yg aku nk wat...kalau kerajinan aku tepekkanlah picnye yek...aku bukan ramai adik beradik,5 owang jek..3 lelaki 2 pompuan,akulah kakak....kakak dh xdekn paham2 jelah......

hb punya ayat lg best......"x yah wat lah yang....sok beli jek..."kekeke...xpelah,wat ikut permintaan adik2 jek..xbnyak pun...sok start watlah...ok...jom wat kuih!!!!heeee.

14 comments:

  1. wahh.. sodapnyr kak tgk tang waktu2 cenggini ahakss.. ;)

    ReplyDelete
  2. aku pub belum mula buat kuih raya lagi... minggu depan lah start

    ReplyDelete
  3. saveme_zero..

    terliur sendiri nieeee....heeee

    ReplyDelete
  4. are_uDear..

    hahhahaha...betul tu,samalah kita...
    wakakakakaka...

    ReplyDelete
  5. S| tED|..

    samalh kita.....selamat berkuih lah kita!!
    hahhaha...

    ReplyDelete
  6. sama ar kita kak..anak sulung..hehehe..saya kawen baru jek thn nie raya umah mertua dulu..tapi nasib dah biasa wat kuih tuk 2 rumah..hehehe...weekend ni paras ar wat kuih

    ReplyDelete
  7. iva saionji..

    akk anak kedua..pertama lelaki..
    akk pompuan sulunglah senang citer,biaselah kakak
    xdekn...cmtulah..
    nk ada yg mulakn baru jd..

    ok selamat berkuih yek...samalah kita..:)

    ReplyDelete
  8. ayamas tu nmpk mngiurkan..mngs tergolek2...

    ReplyDelete
  9. hoh nk sket bakso
    pos kat umah ye =P

    ReplyDelete
  10. SITI RAUDAH HJ AHMAD..

    mengiurkn ke..akk nengok cm muak la plak..
    ekekekek...

    ReplyDelete
  11. azuan..

    haha...meleleh jgn x meleleh...kekeke..

    ReplyDelete
  12. lya..

    boleh2...
    yg akk pos tu pun xsampai2..wakakaka..

    ReplyDelete