Followers

Sunday, August 2, 2009

TrAGeDi 16 d/c


Salam semua pe habaq?...ok,aku nak sambung n3 yg tergendala tempohari,
dh janji, so kena lah tunaikan..
sebab musabab aku wat bubur putih-bubur merah tok
anak aku si abg.ed..
Citernya gini..satu malam tu anak2 aku masuk tdo,
biaselah,sebelum tdo dia orang main2 dulu dlm bilik..penat baru tdo..
Si goten tdo pakai baju siap selubung dgn toto,tp
si abang dia nie xberbaju n xberselimut langsung..tp tu aku
xkesahlah coz dh memang jd kebiasan anak2 aku tdo camtu..yg jd aku
sampai berhajat wat bubur nie kerana,
korang nampak x tahap celsius kat pic atas tu?
rasa2 korang sejuk ke x?
Bayangkanlah..tanpa berbaju n berselimut,pas tu dengan tahap
celsius cam tu..xke naye!!
mujurlah malam tu aku tergerak nak jengok dia orang tdo
sampai 2 kali jengok..
last aku jengok kul 1.30pg,
abang ed dh terkujat kesejukkan..bibir dh lebam..
maunye aku tak terperanjat!
aku matikan air cond bukak kipas..pintu bilik pun aku bukak,
balut badan dia dengan toto..
menggigil kepala tutut aku..hubby dh bising..
awal2 hubby dh habaq kt anak2.."jangan sentuh n jangan diwat main
remote control tu...degil!!"
Sebab tulah aku hajat nk wat bubur tu tok anak aku ..
kalau aku xtergerak nk bangun nengok..xtaulah apa jd..
sok pgnya aku plak sambung membebel..
rupanya keje si goten!
anak aku sorang nie memang..bab2 godeh-menggodeh nie pass jek
kat dia..beresss..menyinga betul aku..
Aku kalau marah kt anak nie bukan marah benci tau..
tp marah2 sayang..sapelah xsayang anak oooiiii..
Lepas kejadian tu..dh xberani lagi depa nk sentuh remote tu..
Korang yang ada air cond kt umah tu,
berhati2 lah ye..jengok2lah anak2 kita waktu mlm..penting tu..
Bilik anak aku tu xbesar,kecik sikit biliknya berbanding
dengan bilik2 yg ada..sebabtulah 16 celsius tu dh kira tahap beku dh..bahya!!
Untuk semua hati2 ye...
ucapan untuk abah..
semoga cepat sembuh ye..akak disini sentiasa mendoakan aagar kesihatan
abah kembali pulih..
cepat sembuh ye bah!!
Untuk mak..
bersabarlah melayani kerenah abah dan jangan
lupa..mak pun kena rehat yang cukup..
Mudah-mudahan abah xditukarkan ke HOSPITAL JB..
Doaku sentiasa mengiringi kalian..amin..

36 comments:

  1. yaaa ampun (bak kata akil )..

    daku ni kalau umh baru nnt ado aircond , time tgh hari or kenduri2 je leh pasang.. tido mlm NO.. x leh langsug .. kang sejuk.. mcm2 penyakit dtg huhuhu.. perumahan baru tu mmg dh sah2 sejuk bangat atas bukit nun

    ** jgn lupe VOTE B01 AKIL khairy di blog ku

    ReplyDelete
  2. salam idahhh..ya ALhamdulillah..nasib x jd apae2 kat ank idah tuu..Syukurlah bebanyak pada ALLAH kerana dgn izinnya idah tergerak hati nak tengok anak dlm bilik tuu..

    Ye lahh sape x sayang ankkkk..sakit tauuuuu nak lahirkan derang..huhuhu..Mama yg dah senja ni pun x tahan sejuk aircond tuu..selalu gak bebel ngn hubby anak2 supaya jgn on aircon pada suhu tahap melampau nii..gigil n ketaq badan mama...

    ReplyDelete
  3. salam...cidah

    nsb baik tk jd aper2 kat anak idah....
    bebudak mmg camtu...suka sgt main2...

    pe habaq?

    ReplyDelete
  4. fazilzura..

    salam zura,
    umah aq nie mlm lg panas n rimas tau..
    maklumjelah umah tengah2..
    panasss tuu.

    betul apa yg qo cakap..
    aircond memanjang boleh mendatangkan
    mudarat pada kesihatan,tp apa boleh wat..

    aq bukak aircond waktu mlm jek..
    siang x..

    oooo..nak ada rumah baru eh,
    bestnyeee..
    insyaallah aku vote!

    ReplyDelete
  5. mama kiter..

    salam kembali ma..
    alhamdulillah xape2,
    dengan izinnye digerakkan hati nie nk jengok
    anak mlm tu wat kali kedua
    amin..syukur sangat2!

    sape lah xsayang anak ma..
    marah2 jugak! tp tu tok kebaikan bersama..

    malam idah mesti pasang aircond ma..
    kalau x..panasss..
    umah tengah la katakan..

    ReplyDelete
  6. yatie..

    salam yatie!!
    amon,naseb bek xterjadi apa1..

    bebudak sini memang nakal2!!boleh
    hilang kewarasan dibuatnya..

    alhamdulillah idah sihat..
    cuma jiwa jek kurang sihat,
    biasalah..masih dlm keadaan risau lg.

    mekasih ye yatie singgah kemari..

    ReplyDelete
  7. fuhhh..nsb bek x jd pe2 kt abang e.d....
    jngn cuai sngt....
    guna aircnd pn bahaya gak...lbih2 lagi bdk2 ni..uisshhh...bahaya tu!!
    ank u biasa tido x pki baju ke?...mudah kna smput kang nt...
    dunia serba moden ni..ssekali kita kna beringat gak..jngn trlalu leka....

    i yg gna kipas pn...klu pg2 jnguk anak2 kt bilik...

    ReplyDelete
  8. salam idah.... aircond nih mmg x elok utk bdk2... lg2 tgh2 mlm... alhamdulillah semuanya ok...
    kita jd mak ni idah mmg marah ank sbb syg...

    ReplyDelete
  9. reen (m.s.f)..

    tulah naseb bek xjd ape2,
    cuak gler i mlm tu..alhamdulillah
    lepas kejadian tu xberani lagi goten
    nk sentuh remote tu.

    memang i larang keras gler punye!!

    budak nie memang suka xpakai baju,
    kena bebel baru pakai...

    mekasih atas peringatan u..
    10q!!

    ReplyDelete
  10. easza..

    memang xbagus..
    apkan daya,budak2 tau2 jelah..

    tp on aircornd separuh mlm jek
    biasanye..
    12mlm dh tutup..

    kita nie marah buka bererti xsayang..
    kerana sayanglah kita marah derang..
    tul x?

    ReplyDelete
  11. salam kak c-idah..;)

    16'.. mmg sejukkk tu kak.. nasib baik akak tegerak hati nak jengok dorg.. alhamdulillahh xda pape yg jd...:)

    moga abah akak cepat sembuh.. aminnn...:)

    ReplyDelete
  12. Naib baik la tak jadi pape. Kat rumah kak neh, kak pasang air-cond sampai kak rasa nak tido. Masa tu anak-anak dah tido dah termasuk la bapak kepada anak-anak. Jadi remote tu kak yang pegang. Kalau tak, alamat kene main la jugak...huhuhu...

    ReplyDelete
  13. cikin..

    salam cikin,
    tau xpe..sejuknya cam dok dalam peti sejuk!!

    alhamdulillah,tergerak hati nk tengok,
    kalau x entah apa jd gaknye..

    mekasih cikin,
    amin..semoga abah akk cepat sembuh..

    ReplyDelete
  14. sulela..

    salam kak..
    betul betul betul!!
    naseb xjadi ape2,
    gigil kepala lutut idah masa tu,xterkata cuaknye..

    paras tu,idah larang keras xbagi derang
    pegang n sentuh remote tu..

    ReplyDelete
  15. ya Allah...sejuk tu klau dh 16 d/c...

    tu la bdak2 tgh membesar mmg cmtu kak...smua bnde di godek nye...

    nsib baik akk jenguk..klau x....ishh xtau pe jdi..

    msti goten dh serik kn...yela, kna mrh ngn mak n ayh die..xpe2, lain kali die xwt dah hehe:)

    ReplyDelete
  16. sha..

    memang sejuk pun..
    camtulah budak2 sha,mujur akk jengok..

    goten dh xberani usik lg dh..
    taulah dia camne ibu dia kalau dh ngamok..
    tikus pun lari tau,kekekeke..

    ReplyDelete
  17. mak ai..16 darjah celcius,sejuk nya

    len kali kena sorok remote tak leh letak merata..bebudak memang suka dok tot tet tot tet remote..

    anak kak pun sama =)

    anyway take care. terima kasih sudi jengok blog akak yg tak seberapa.

    ReplyDelete
  18. wa...sejuknye!! klu mcm nie..tak pyahla goten nk pg alaska...hehehe

    ReplyDelete
  19. akak_bieza..

    memang sejuk pun kak,
    tulah kak,bebudak nie yang dilarang tulah
    yang dia suka wat main..

    mekasih kak eh sudi jengok kemari..

    ReplyDelete
  20. tengku aziah..

    tau xpe..
    goten nie memang nakal,kalau pasal godeh
    memang nombor satu..

    ReplyDelete
  21. Nice blog u have here.. salam ziarah :)

    ReplyDelete
  22. bagos btol instinct akk as a mother..huhu..
    suspen je...^_^

    ReplyDelete
  23. Riezal..

    thank you..
    come here again n again ok..

    thanks!! :)

    ReplyDelete
  24. y@n@ M!B..

    instinct demi kebaikan..
    kalau x..xmakan saman..
    heee..

    ReplyDelete
  25. nakal ye si goten tu...hehehe...

    ReplyDelete
  26. kiki lala..

    goten memang nakal..
    budak bijak camtulah..:)

    ReplyDelete
  27. lintasan hati..

    hai senyum je ke?
    hehehe..

    xpelah,senyum tukan satu sedekah..
    tul x?

    ReplyDelete
  28. bebudak laa nie dah telebih pandai.. kita nak kena selalu alert.. dan hati2 dgn tindakan mereka..

    ReplyDelete
  29. sutera putih..

    betul..memang bahaya..
    tq coz sudi singgah :)

    ReplyDelete
  30. idyavie..

    tulah pasal..
    pantang nampak benda pelik sikit,

    thanks diatas peringatanmu..:)

    ReplyDelete
  31. :)
    smpt senyum je smlm
    ade prob ngn laptop
    haha
    cite akak ni lh yg dinamekan naluri keibuan
    moga akak terus bahgia di samping family akak
    amin... :)

    ReplyDelete
  32. n0tty ye ank akk..
    n0tty cam ibu dyew k0wt..
    hehehe..
    nak kene babap manje ank akk 2..

    lps ny nak kene slalu lah sk0deng dak2 tue..
    nnt dyew tulis en3 kart bl0g akk lak..
    citew psl akk slalu mrh dyew..

    ReplyDelete
  33. lintasan hati..

    xpelah senyum hari2 lg bagus!
    awet muda,,,kekeke

    betul tu!
    naluri keibuan...pandai!!!

    mekasih!satu doa tu....:)

    ReplyDelete
  34. LIEZ...

    notty cam acik LIEZ gak...
    hehehehe....

    memang akk skodeng depa hari2...
    nk wt n3 pasal ibu dia?
    berani la!
    kalau nk kena fire!!!!
    wakakakaka...

    thanks liez sudi kemari..

    ReplyDelete