Followers

Thursday, July 30, 2009

PuNYa 2 HaJaT..


Salam semua..
hari inie aku wat bubur putih bubur merah
khas untuk anak aku abg.ed,
kerana apa.. nanti aku akan ceritakan dilain n3..
Ibu berhajat semoga kejadian itu xkan berulang lagi ok..
Sekarang hajat ku yang ke 2..
khas untuk abah..
hari ini hari yang kurang baik buat aku..
Aku dapat call dr abg.long abah kena tahan wad..
doktor kata abah kena paru2 berair pulak..
aku xtau apa nk kata lagi..
aku berharap sangat semoga tuhan permudahkan sakit abah,
semoga cepat sembuh..
Aku berharap kalian juga mendoakan
agar abah cepat sembuh ye..
wassalam..

Wednesday, July 29, 2009

MengOPek & MenGHiRis.

Meh...aku nak citer pasal mengopek & menghiris nie,
agak2 korang apa yang aku kopek & apa yang aku hiris?
Camnie citernya..
malam ahad lepas ada yasinan kt tempat aku.
habis yasin dalam kul 10.00mlm ar gitu..
Dah sampai umah jek..dok lepak2,
ada orang bagi salam plak..
aku pun jengah la,ingatkan sapelah datang
malam2 buta..rupannye anak akk atas tu datang bagi rambutan..
haha..
rambutan madang..sana sini rambutan.
Semak mata aku memandang rambutan tu dari hari tu
x terusik-usik..sampai ada yg dah kering.
Aku nie pantang nengok makanan
yang terbio camtu jek..
tengah xde keje aku pun kerjakanlah rambutantu,
aku kopek & ku hiris2..

Dapatlah sebesen...aku dh lama xwat tabiat nie,
sayang buah tu,dari kering camtu jek baik aku kerjaien.
Korang pernah wat x tabiat nie?
Lepas nie cuba eh..lepas aku kopek..aku hiris plak
buah rambutan nie..
ce wahh!!!cam nk memasak jek..
ngopek dengan anak..korang tau2 jelah..
layannnn..


tengoklah anak dara ku sorang nie,baru sebiji,
dh ngap!!
siap sebijjk dia ngap!!apa barang...
hangin betul..
seb bek abang dia makan saman sikit..
Anak2 aku nie memang,kalau ibu dia xsentuh benda tu
semua xsebok..tp kalau dah start ibu dia
Tengoklah...baru hiris 2 bijik,anak dara aku
sentuh...camnielah..masing2 sebok,pada hal rambutan tu
dh 2 3 hari dah, masing2 dok jeling2 jek wat xnampak,bila ibu dia
dok ngadap semua ngikut..

Adalah semangkok gak aku kerjakan rambutannye..
mmmmmm..sedap!!
lain kalau dah dihiris2 nie,lg sedap & lagi senang nk makan.
Aku wat cmnie bukannye apa,senang budak2 nk makan..
kalau dia orang yg makan..pehhh!!
mulot aku yg pot pet pot pet memanjang,mana xnye..
sekali dia sluurrrppp...ayak rambutan tu menjejeh-jejeh..
melekit...
kalau wat camnie..bebakul-bakul pun boleh habis tau!!
Aku berangan,lepas siap nk sejukkn dulu
rupanya xsempat sejuk...
sapannn...


Nak sedap lagi...tambahkan asam buah..
malatoooppppp!!!
yummmy!!!!
Pernah wat x?...kalau xpernah wat,pasnie cubalah..
kalau serangka tu munasabah la aku leh terima..coz xpernah
jumpa & xpernah makan..
kalau yang nie pun korang xpernah jumpa!!
xtaulah apa aku nak cakap...kekekeke..
SELAMAT MENCUBA!!




************************************************************

AWARD from my special follower..

REEN (m.s.f)...10q! 10q! 10q!..sebelum ni i dah wat tag nie,so i ambik award nie je eh...n i jawab soklan yang penting je ok...

Mekacih coz u sudi bagi i AWARD nie...mekacih bebanyak!!!

1. Write 5 interesting facts about the person who gave you this award

dia adalah one of my special follower..

*seorang suri rumah tangga sepenuh masa,

*sensitiv orangnya (u yang kata...heee)

*suka warna pink

*novel adalah dunianya

*dok kat T6 kluang...

2. Note down interesting facts about yourself or your hobbies

*(u pun tau kan apa yang i suka..hehe..)*

3. Pick your 10 most deserving receipients and describe them..

*kutujukan untuk semua!!!!...*

*terima kasih daun keladi,kalau ada bagilah lagi...heee*

Jemput makan rambutan Mak Uda!!!..:)

Monday, July 27, 2009

SEraNGka Ke RaNgKa??!!

Mana satu yang betul ek?
serangka ke rangka?
aku rasa dua2 tu sama cuma xserupa jek...
hehehe...
sekarang aku nak citer pasal serangka a.k.a rangka nie..
sedap tau menatang nie,rugi sesape yang xpandai nak
makang menda nie..
aku dapat serangka a.k.a rangka free dari tenggaroh tau..
masa hantar mak & abah balik tenggaroh,kebetulan kawan mak
pun datang..depa bawak serangka a.k.a rangka!!
banyak!!!depa bawak 5 bungkus..
tiap sebungkus ada 3 serangka a.k.a rangka nye..
mak bagi aku sebungkus & abg.long sebungkus..amin..rezeki!
selebihnya mak punya..sebungkus tu pun dah banyak.
Mulanya aku nak goreng jek serangka a.k.a rangka tu,
tp hubby suh wat sop..kerana dah ada permintaan so aku wat lah sop.
Jom kita ngesop!!

Siap ku kerjakan akhirnya..kucincang2 lagi..
korang xnak tanye ke..kemana pergi dagingnya?
haaaaa...dagingnya dah dijadikan satey so inilah yang tinggal.
Kawan mak tu bsnss satey,
dia kata hari2 makan serangka a.k.a rangka nie..jemu...
tu yang dia bagi kat mak..
pas nie senanglah aku,dah xyah beli lagi hehehe..
jimat!!..rezki tuu..pas nie order jek bape nak haha,baik sungguh
depa..murah rezki depa!amin!!
Jom layan sop ku ini..


Tengok tuu...punyalah kusyuk makan,aku snap
pun depa xsedo..
yang makang tu memanglah rasa sedapnye apatah lagi
korang yang nengoknye kn..haha..
mereka nie,mula2 nengok sop tu cam pelik,
yelah, nie frst time aku wat sop serangka a.k.a rangka..
memanglah dia owang pelik,
lebih2 lagi si goten (ditengah),siap tanya "ape benda nie bu..?
nape tulang jek!dagingnye xde ke?"
aku cakap kat anak aku tu,"makan dulu baru tau.."
haha...dah makan & dah rasa sudu tolak tepi..
ngap pakai tangan..haha!
kata orang..belum coba,belum tau..dah coba baru tau! :)
Nak sedap lagi tambah sambal kicap!
pehhhh...menitik peloh...
meleleh hingussss!!kahkahkahkah..
Sedap wat santapan ditengahari!!!!nyam nyam..
Ambiklah sowang semangkok yek..
jangan malu2!!






p/s:pada insan yang merindu disana,ku titipkan n3 ini buatmu..
agar terubat rindumu...ku rindu kamu!!!
(hubby suka skodeng my blog kalau dia outstation tau..katanya rindu..hee)
ok..i miss u too!!

Saturday, July 25, 2009

BEsdAY SepANjang BuLan.7..

Sepanjang bulan ini ramai kerabatku
menyambut hari lahir..
yg dah lepas my hubby n my anak buah at T6(apiq)
hari ini juga benonya besday anak buahku jugak,anak abang.long

iera & effy
(bsday si rambut panjang)
Sorry kakak ibu xdapat balik tenggroh
n xdapat nk clbrt bsday kakak sama2...seday ibu tau huhuhu..
walauapapun
ibu ucapkan semoga kakak diberi kesihatan berpanjangan,
belajar rajin2 n jangan malas g sekolah eh,juga ibu harap kakak jaga
diri n jaga adik effy baik2 semasa bapak & mama g keje eh..
anak2 abang.long nie semua panggil aku ibu
lagi pun si kakak nie anak susuanku...
Ada lagi sowang kerabatku yang akan menyambut bedaynya
nak tau sape?
beday hubby my special fllwer!!!



Happy bsday to WAWAN!!!!
sok besday dia tau...
kami famly dr simpang rengam mengucapkan
selamat hari lahir!!!!
dengan ucapan semoga pak.uda dipanjangkan umur,
dimurahkan rezeki dan bahgia disamping anak2 serta isteri tercinta...
amin.....

Sebelum aku mengakhiri n3 ini...
aku nk ucapkan selamat hari lahir juga kepada anak buahku
yang berada di kota tinggi sungai sembilang..
cam nak wat permintaan kat radio la plak..wakakakaka!!!!!!!!
besday dia pd 21 hb yang lepas,rasanya masih belom terlewat
lagi...mak long kelalen lah najwa(belah fmly in law mak long)...


elal & najwa
(si baju pink tuuu..)
Ok najwa..mak.long sekeluarga mengucapkan
selamat hari lahir!!!!
kat umah jangan nakal2 eh..mak nak jahit baju tu..
kang raya baju owang xsiap..hehehe..
selamat panjang umur!!!!
Ramai sangat anak buah camnielah..xleh nak ingat semuanya..
Bulan nielah yang paling ramai sekali sambut besday
dalam kuargaku..
meriah sungguh bulan nie...
apa2 pun..selamat untuk semua dari ku!!!!!

Friday, July 24, 2009

CemPEdaK..

Pernah makan x buah nie?
bohong kalau xpernah makan..nie namanya buah CEMPEDAK.
macam2 boleh dibuat dengan buah ini..
boleh buat jemput2,bubur & juga boleh dimakan begitu saja!!
Aroma buah nie pehhhh...wangi sungguh!!
Sesuai untuk dibuat sarapan pagi..
bab kopek aku pass kat hubby!!hehehehe..
hubby kopek aku goreng...



Pastikan sebelum kopek henyak2 dulu buah tu....kasi longkah isinya.

Haaaa...cantikkan hasilnya?..sebab itulah,harus dihenyak2!!hehehe


Bab goreng nie aku nk citer sikit..ada setengah orang yang goreng cempedak nie,dia asingkan biji dengan isi..ada yg goreng dengan bijinya sekali....kalau aku,aku goreng dengan bijinya sekali..

Lepas makan bijinya aku xbuang tau coz bijinya boleh dimakan..korang pernah makan biji cempedak x?sedapppp......bijinya aku rebus balik ar kasi empuk......masa nak makan biji cempedak nie anak2 aku xpandai makan,lepas anak2 aku tengok aku makan,baru dia ikut makan...sadis betul.....makan pun nak kena ajar gak,anak2..(sesuailah pantun kat bawah tu tok anak2 ku)

Korang suka x makan biji cempedak nie?

Xpandai makan la tuuuu....sekarang nie,dah musim cempedak!rata2 kat gerai buah sekarang .melambak2 buah cempedak!!..aku xbeli,ambik kat umah MIL&FIL jek..manis buah tu masih terasa lagi tau!!!yum...yum...

Buah cempedak nie pun ada pantun tau..

buah cempedak diluar pagar,

ambik galah tolong jolokkan,

saya budak baru belajar,

kalau salah tolong tunjukkan....

Thursday, July 23, 2009

DaRi ZaTy.. ZANa & ANakLauT.


AWARD nie dari ZATY..mekacih!!!
ada award mesti ada TAG!!
uwaaaaaa....
Tag nie aku dah buat tp xpe demi ZATY akak wat lg..:)

1. copy award untuk diletakkan diblog anda.
-udah-
2. nyatakan 6 fakta menarik tentang pemberi award ini.
-pemurah coz bagi award
-nakal coz bagi tag..hehehe
-seorang pelajar
-seorang anak dara sunti
-ayu
seorang yg ceria..
3. setiap blogger mesti menyatakan 9 fakta/hobi diri sendiri.
-suka minum teh'ais @ teh tarik
-suka makan mee goreng mamak
-xsuka meninggi diri
-suka merendah diri(maklumjelah orgnye pn rendah)
wakakaka...
-berangan nk umah lg besar
-time boring sangat suka wat kuih
-boring time hubby outstation
-lagi boring kalau anak2 bercakaran memanjang..:(
-semoga kami sekeluarga bahgia selalu...amin!
4. anda perlu memilih 10 penerima award seterusnya dan describe
tentang mereka.
for sesape yg rajin nk wat tag nie watlah..
kalau malas...ambik award je pun boleh hehehehe..



**************************************************************

AWARD nie dari ANAK LAUT..mekacih eh..
TAG anak laut sama & lebih kurang jek dengan tag zana
so...amin-ya-robbal-a'lamin,
x lah wat 2 kali..hehehe
selamat.....

Mekacih ye ZANA..
mak aiiiii...banyak tuuuu...
macam2 soalan ada
ku gagahi jua demimu ZANA!!!...."bismillahirrohmannirrohim."



1. bekas kekasih adalah.
-dah lama berkubur yg kekal si jantung hati my hubby..:)
2. saya sedang mendengar
-muzik video @15
3. mungkin saya patut
-patut tido coz dh mlm
4. saya suka
-tido lambat
5. sahabat-sahabat baik saya
-ramai...tentulah rakan blogger
6. saya tak paham
-kalau orang cakap belit2
7. saya kehilangan
-benda yg hilang ar..hehehe
8. ramai yang berkata
-saya rajin..:)
9. makna nama saya
-bijak(dalam buku ada tulis tau)...sungguh!!
10. cinta itu adalah
-sesuatu yg indah,yg sukar untuk digambarkn
sesungguhnya
cinta itu teramatlah indah!!!
11. disesuatu tempat seseorang sedang
-melayan kerenah anaknye...
(hubby ngah layan nisha..hehe,betul!!x tipu!!)
12. saya akan cuba
-menjadi isteri & ibu yg sempurna!!
13. ayat selamanya,membawa maksud
-sehidup semati...ce wahhh!
14. telefon bimbit saya
-nokia 6210..jdlah
(ada yg sama x ngan aku punya?heee)
15. bila saya terjaga dari tidur
-terus gosok baju anak sekolah..kihkihkih
16. saya paling meluat apabila
-tengok pompuan yg terkedik2..huh!!nyampah!
17. pesta/parti adalah
-laaa...lg mau tanya!lu pikir lah sendiri nabil..ahakss!
18. haiwan paling comel yang pernah saya temui adalah
-anak arnab jiran sebelah..comel wa cakap luu..
19. peringkat umur yang paling menyeronokkan bagi saya
-semasa baby..coz,masa tulah dapat perhatian dan kasih sayang
yg luar biasa..yg paling penting coz x perlu untuk
memikirkan sebarang masalah..yg tau tido n nyusu.
20. hari ini
-hubby baru balik dari outstation
21. malam ini saya akan
-tido dengan lena coz..hubby dh balik..hehe!
22. esok pula saya akan
-dok umah xperlu hantar anak2 g sekolah lg coz hubby ada!
lepak tu..3hari hubby xde tau!!huhuhu
23. saya betul2 inginkan
-rumah yang lebih besar dari rumah yang ada sekarang
amin...mudah-mudahan termakbul!!
sape tau rezki anak2 kn..tul x?
24. ketika anda lihat wajah anda dihadapan cermin pagi ini
-pehhhh!!ada jerawat tuuuu....
25. pusat membeli-belah @ arket permainan
-tentulah jusco
26. makanan barat @ jepun
-xberapa suka sangat
27. bilik yang gelap dan terang
-gelap suka terang pun suka..sensitif tuuu!alahai...
tau2 sendiri udah la ye!heee
28. makanan segera adalah
-maggi...sekarang suka makan maggi jenama sedaap..
29. ayat terakhir yang anda katakan pada seseorang
-c u soon!!!
30. siapa yang anda mahu tag
-sapalah yang aku nak tag nie?!?!
semoga bergembira eh..
ku hadiahkan tag ini kepada
*kak fa'e(sesekali kak eh..)
*fazilzura(aku tau ko rajin kn..)
*kak lela(jangan marah..heee)
*liez(kehkehkehkeh..)
*yulan(heeee..)
*alimaz..(jawab yek..)
wokeyyy!!!!selamat menjawab semua!!!!!..
amin..siap jugak akhirnya..

-sodaqallahhula'zim-

Wednesday, July 22, 2009

HaPPy BirTHdaY to APIQ!!

Today is bsday anak sedara aku..
so...
dikesempatan ini,
mak long/pak long/abg.ed/goten & nisha
mengucapkan
SELAMAT HARI LAHIR to
APIQ!!!
semoga APIQ sihat selalu
jadi budak yg baik,rajin2 g sek eh..
semoga bahgia disamping keluarga
& dipanjangkan umurmu..
amin....

HAPPY BIRTHDAY TO YOU!!!!
adif/apiq/nisha..
sikacak berbaju biru tulah APIQ..:)

Tuesday, July 21, 2009

DOraYAki.....

Hai..hai..hai...!!
salam kembali semua...
alhamdulillah..ada sihat pada hari ini..hehehe.
Nak tau aku sakit apa?
sakit gg!!
arrrrgggghhhhhh!!!tobat!
sayang sangat kt gg yg sompek tu,nielh akibatnye..
seb bek mak,abah n adik aku
dtg umah n tdo kt umh aku,kalau x!!parah gak..
sian depa..patutnya tetamu dok diam,tp x..depa yg tolong tuan umah,
apa leh wat aku xlarat nk wat keje umah..
gg dah sakit n membengkak plak tu..
sesape yg pernah sakit gg tu depa taulah camne rasanye..
sakit glerrrr kan?...
Walaupun aku sakit gg..aku tetap ada perancangan
nk wat kuih tok mk&abah,sesekali datangkan..
apa salahnya..
aku cuma sediakan bahan2,adik yg tolong wat..
aku tolong tengok mane2 yg xkenan aku tegor ar..
dia pun mana reti wat semua tu..
Resepi ini pertama kali aku wat..
DORAYAKI...
kata kak Fae..makanan doremon..haha
jom tengok!!


Lihatlah dorayaki ku ini!!!!memang sedap!!cuba jgn x cuba!!

Pertama kali wat...kahkahkah..
walaupun rupamu xcantik tetapi ..rasanya sungguh
memikat hatiku..hikhikhik..
Sedey..coz xdapat makan,cuma dapat jamah secubit jek..
xpe lah...janji semua yg makan cakap sedap!!
mekacih kak Fae!!
Takde cetak la kak Fae...idah terus
masak atas kuali leper..:):)
mak,abah,adik,hubby & anak2 cakap sedap!!
Nexts time hubby suh wat letak
inti kelapa+gula...insyaallah t nk watkn gak..
Yang nie wat inti coklat..
gg lum baik sangat..nie pun makan bubur jek,
nk wat kunyah sakit..uwaaaaa!!!!
mlm nie makan roti cecah air milo jelah...:(
OKlah kengkawan!!cukup setakat ini sahaja
sok nk langsaikan hutang tag lagi..hukhukhuk..
tag..tag..tag...
xpelah demi persahabatan
akan ku laksanakan jua..
Oh ya!!sesape nk resepi ambik lah eh..
cubalah wat sendiri..n lihatlah hasilnya..
resepi ni dari kak Fae..
DORAYAKI:
3 biji telur
2/3 cawan gula
1/2st soda bikarbonat
3sb air
1 cawan tepung gandum
inti kacang merah
CARA:
1. Masukkan telur bersama gula kedalam bekas & kacau sebati.
2. Kacau soda bikarbonat bersama air.
3. Kemudian masukkan campuran (2) kedalam (1).
4. Masukkan tepung yang sudah diayak kedalam campuran
(3) dan gaul rata.
5. Panaskan kuali (non stik) dengan api perlahan.
6. Tuangkan sesenduk adunan(lebih kurang 4"diameter).Tutup
kuali dan biarkan seketika sehingga adunan masak @
kelihatan gelembung2 kecil diatas permukaan adunan.
7. Ulang langkah (6) sehingga adunan habis.
8. Ceduk sesudu inti diatas pancake dan ratakan kemudian
tutup dengan sekeping pancake lagi.
INTI:
-1 cawan kacang merah
-2 cawan gula
-1st garam
*rendam kacang merah semalaman
*rebus kacang merah sehingga lembut & tapis buangkan
air rebusannya
*campur gula & garam,gaul sebati.
(kacang merah boleh diganti dengan jem/peanut butter).

Saturday, July 18, 2009

KUraNG SIhaT.

Maaf semua...wat sementara ini aku tak sihat..
harap aku cepat sembuh..
ada hutang tag yg lm dapat aku selesaikn..
nk jenjalan g blog kengkawan pn xlarat..
ok...dah sihat t aku jelajah blog korang eh...
rindu korang semua!!!!

Tuesday, July 14, 2009

PEnYaKIT BeRjangKIT...

Uwaaaaa!!!!!
memang sah penyakit berjangkit tau!
lepas satu..satu lagi datang..
itu ini...ini begitu..
korang nk tau penyakit berjangkitnya ape?
TAG ar!!!..hehehe..
Madang tag sakan ar minggu nie..
demi mu kak lela..akan ku laksanakan jua..



Tag Peti Ais dari kak lela.


kak lela ada cakap sebenarnya tag yg dia dapat
tu privacy bg dia frm HaSue..
so dgn keizinan empunya tag tu kak lela tukar tag tu..
jdlah tag peti ais..
Bagus kak..lain dari yg lain..hehehe..


ok tagnye camnie..


1. Ambik gambar peti ais anda.

Peti ais nie aku beli masa nak raya tahun lepas..dulu peti ais aku satu pintu jek hubby yg pilih..now peti ais yg nie pilihan aku sendiri..hehe..

2. Apa yang ada didepan peti ais anda..


X banyak aksesori kat depan peti ais ku ini..yang ada cuma Chicky & ACE jek,nielah yg masih bertahan..yg lain dah habis bersepai!!tau2 je lah anak2...pantang tengok benda2 yg pelik tertepek kt depan peti ais tu..huahuahua..

3. Brand peti ais?

TOSHIBA HYBRID PLASMA (GR-R31MPD)

4. Nak tag????

Jeng jeng jeng!!!!!!!kerana tag ini lain sikit so...dgn segala hormatnya..dipersilakan nama2 yg tercalon sila uwat yek.....

taraaaaaaa!!!!!

1. YATIE

2. SHIDA

3. MS IEKA

4. IBU_ARIFA

5. SHA89

wasiat: "semoga tiada lagi penyakit berjangkit ini ye..

wassalam...:)".

I'm so Awesome!!!!!....YULAN.

1. WHO IS THE AWESOME PERSON WHO TAGGED YOU? (don't forget to link)

(yulan)



2. TELL US SOMETHING ABOUT YOU :

seorang isteri juga mempunyai
3 org cahaya mata juga housewife
sepenuh masa.


3. WHAT IS YOUR REASON TO BLOG?

biasa2 je..smple n menarik kot!
hikhikhik...


4. LIST & LINK FAVOURITE POST FROM YOUR BLOG

-UBAT cara TRADISIONAL..PERcaya x?-


5. TAG 5 AWESOME PEPOLE & INFORM THEM THAT THEY HAVE BEEN TAGGED BY YOU

-kutujukan kepada sesape yg rajin nk wat..silakan.-


6. POST THIS ENTRY WITH THE TITLE :

I'm so Awesome!!!!!!....YULAN.

**************************

dah xlarat nak nge-tag owang..:):):)

**************************************

Monday, July 13, 2009

AWARD & TAG lg!!!..dari LIEZ.


tag yg perlu di selesaikan ialah:
NYATAKAN LIMA FAKTA MENARIK TENTANG PEMBERI AWARD INI;
sowang yang:
-comel

-budak bijak
-budak nakal
-baik hati
-dia sowang gadis..hehehe...

SETIAP BLOGGER HARUS MENYATAKAN 10FAKTA/HOBI DIRI SENDIRI SEBELUM MEMILIH PENERIMA AWARD YANG SETERUSNYA
kena wat lg la nampaknye...nie pn hobi aku gak:

1. suka no9.
2. xde keja suka tido.
3. kalau boring aku suka makan.
4. mahukan perubahan hidup yg lebih sempurna
dimasa akan datang.
5. nak jd ibu mithali..insyaallah.
6. nak jd isteri solehah..insyaallah.
7. menanti pokok yg aku tanam agar hidup dgn subur..:).
8. tahun nie nk wat kuih raya sendiri..:).
9. berjaya bawak estima(owang kecik kete besau..hehe.)
10. teruja coz ad lesen memandu.


ANDA PERLU MEMILIH 10PENERIMA AWARD SETERUSNYA DAN DESCRIBE TENTANG MEREKA....

penama yang aku senaraikan nie jangan mareee eh..
describe secara keseluruhan for penama yg tersenarai..
pertama sekali aku nk ucapkan terima kasih
wat semua rakan blogger aku coz
dengan adanye korang aku dh kurang bowing ar,
xcam sebelum nie..korang banyak bagi inspirasi baru buat
aku..semoga persahabatan ini berkekalan hendaknya.
korang memang bessssttt!!!!
seandainya ada penama yg tersenarai
sekali lagi...so kena wat sekali lg eh,ala sesekali apa salahnye
hehehehe..
calon-calonnye adalah....
-ibu_arifa
-cikin
-shida
-ciklinn
-yatie
-yulan
-sunshine
-embun malam
-fazilzura
-abgdin
jangan segan-silu ye..ambik la award ini
dan watlah tagnye sekali
yaaa rakan2 ku sekalian!!!
....amin....

Sunday, July 12, 2009

DaRi fazilzura...Award @ Tag..


Fazilzura aq ambik eh award nie hehehehe..
ko kate sesape nak ambik ambik lah,so aq ambik lah:):)
mekacih...


*********************************************




AWARD nie dari FAZILZURA gak..
mekacih bebanyak eh..kalau ada lagi bagi lagi eh..
bestnya dapat award!!
best2 gak ada tag tuuu...kenalah wat..


1.Copy badge "2009 Cute Blogger Award"diatas untuk diletakkan
diblog anda.
-beres.....-
2.Link/ceritakan kembali siapa yang menberikan award ini
kepada anda.
-mekacih fazilzura eh...hari nie baru tau aq dapat award :):)-
3.Setiap blogger mesti menyatakan 10 fakta/hobi diri sendiri sebelum
memilih penerima award seterusnya(anda di tag)
1. aku terima nikahnya 24.11.2000.
2. hari2 ngemas umah.
3. kekadang baca novel.
4. paling marah time anak2 wat sepah.
5. suka tangguh time nk lipat kain..:):)
6. seorang yg boleh dibawak berunding...
7. first dapat anak 2001.
8. 2nd dapat anak 2003.
9. third dapat anak 2003.
10. insyaallah akan menambah cahayamata lg..hikhikhik..
4. Anda perlu memilih 6-7 penerima award seterusnya dan menyatakan
nama mereka di blog anda.
1. SHA89.
2. KAK MIRA.
3. YATIE(cayunk ku..)
4. KAK SULELA.
5. YULAN.
6. LIEZ.
7. SHIDA RADZAK.
wokey...jgn lupa ambik eh...