Followers

Tuesday, May 12, 2009

HASIL PERKAHWINAN KAMI


Inilah 3 cahayamataku..2 lelaki n sorang puteri.OK ni nk citer bab anak yang
sulung dulu,masa aku ngandungkan dia, aku suka banget kat pelakon yg tak
kurang kekacakknnya...kenal tak pelakon si RUSDI RAMLI?..ala anak si JOYAH tu,
tu pasal lah aku letak nama anak sulungku Mohd Samir Rusydi(eddy) minat
punya pasal hahaha...tu kisah yg sulung,ni kisah anak aku yg ke 2 plak...
nama dia Mohd Samir Rusyaidi(goten)..nama nie aku yg bagi,memang aku nak
nama mereka akan-akan sama tapi tak serupa,tp yg aku nak citer nie pasal
nama timang-timangannya,GOTEN...pernah dengar tak nama nie?mesti pernahkan!
hahahaha...kalau nak tau nie sume gara-gara bapak dia suka tengok
citer dragon ball......kartun dragon ball tuuu...ingat tak?
sampai la nie lekat panggil dia GOTEN...ok tk?hehehehe.....
yg nie plak bab si puteri aku yg sorang..nama dia Siti Samirah Suhailah(nisha),
nama aku tkde siti,tp kerana nama mak aku ada siti,tu yg aku nk letak SITI..
nama timang-timangannya dulu LAILA,tp dok demam jek..
aku jual lah....bukan jual bg terus kat orang..tp jual..ala korang mesti paham kn..
aku jual pn bukan dgn sape,dgn adik ipar aku sndiri,coz dia sudi mmbelinya
dan dengan seikhlasnya juga dialah yg meletakkn harga keatas kesudiannya
membeli anak perempuanku..RM10 shj,kata org sebagai syarat..
dengan duit sebnyak itu,aku beli barang-barang untuk buat
bubur putih bubur merah...start dr hari itu kita orang terus panggil dia
dengan nama barunya..nisha..
Nie sume kerana orang tua-tua punya petua & pantang larang ...
alhamdulillah...lepas tukar nama dia sihat...kita orang muda-muda nie
banyak yang tak tahu pasal pantang-larang orang tua-tua dulu kn...
sebab tulah jangan suka pandang remeh dengan pantang-larang orang dulu-dulu..
kekadang kita yang muda ni,suka mempertikai benda-benda tu suma..tapi
terpulanglah pd pendirian masing-masing...seeloknya dgrlh nasihat org tua....
Oh ya terlupa plak nak habaq...perasan tak nama di tengah-tengah anak-anak
aku sama...lelaki SAMIR & perempuan SAMIRAH...kalau u all nak tau
ni kerana masa aku ngandungkn anak yg sulung,aku suka tengok filem hindustan..
hehehehe...tu pasal lah terjadinya SAMIR & SAMIRAH...
ok lh...aku pasti korang mesti ada gak citer-citer same cam aku kan....
Entah-entah ada yg lg dahsyat gaknya......!!
ok jumpa lagi!!

No comments:

Post a Comment