Followers

Monday, May 25, 2009

TENGGAROH oh TENGGAROH..


Sabtu dan ahad lepas aku balik ke Tenggaroh,
kalau nak tau,aku adalah anak jati Tenggaroh 01.Suami plak orang simpang rengam.Dah 2 3 minggu gak aku tak balik Tenggaroh,kebetulan laki
ajak balik,anak-anak pun dah sibuk jek coz lama tak balik.
Asal balik Tenggaroh jek mesti laki aku tak lepas peluang g mancing.
Mancing..mancing dan mancing..!!
Ajak balik Tenggaroh jek mesti mancing,tak sah kalau tak mancing.
Katanye,dengan mancing dapat melepaskan tekanan..merehatkan otak..
Allhamdulillah,tiap kali laki turun mancing ke laut,tak banyak
sikit mesti ada je rezkinya...dapat wat lauk tok 2 minggu,jimat
perbelanjaan..dah tu minat dia ok lah,dari dia minat kat benda-benda
lain...betul tak???
Anak-anak aku pun dah minat memancing...bila balik Tenggaroh jek
ATOK dialah jd sasaran...tak kira waktu..panas ke tak ke..
nak mancing gak,naseb bek kat umah Atok dia orang
ada kolam ikan...tak lah jauh abah aku nak bawak cucunya p mancing.
Nielah pic ikan-ikan yang lakiku peroleh..

inilah dia ikan-ikannya...

IKAN YU MEJAN..

IKAN KACANG N IKAN KERAPU...

SOTONG...

Ada lagi spesis ikan-ikan lain yang laki aku dapat antaranya IKAN TAMBAK,PARI dan IKAN CUPAK...yang nie ikannye sedang-sedang jek...tak sempat nak ambik gambar,coz laki dah penat....lepas jek aku ambik gambar,laki mintak tolong siang ikan....!!Dengan ikhlas-seikhlasnya we all berdua siang sampai siap.

"BANG...CEPAT AYANG TOLONG SIANG IKAN-IKAN NI..PETANG DAH NAK BALIK SIMPANG....JOM!!"....Laki dah cari rezeki tok anak bini kan,so apelah salahnye menyumbang tenaga tolong apa yang patut.....

Hari nie SOTONG masak KICAP....pebret laki n anak-anak...sempat pos kat famly in law...rasalah sorang sikit....kata orang..."CIKIT SAMA DIRASA...BANYAK SAMA DI LAHAP.."hakhakhakhak....mmmmm...sedap!SOTONG masak KICAP!..

2 comments:

  1. wahhh besar tul sotong tu!! hehe

    msk pedas pun ok gak :)

    ReplyDelete
  2. febret famly KICAP!!hahahaha

    ReplyDelete